Workshop Ierse harp

Vormingscentrum De Glind

1 t/m 3 februari 2019
Vormingscentrum De Glind

Stichting Volksmuziek Nederland organiseert van 1-3 februari 2019 een cursus traditionele Ierse muziek in De Glind (bij Barneveld) voor diverse instrumenten en zang.
Kosten € 199. Opgeven kan via: www.volksmuziek.nl

De workshop harp wordt gegeven door Lakshmi Matthieu.

Denk jij ook soms: ‘waarom klinkt dit Ierse deuntje als ik het speel nu niet écht zoals je het op een opname hoort?’
Laat je onderdompelen in de sfeer van de Keltische melodieën en dans tunes. Muziek die recht naar je hart gaat of je voeten doet wiebelen op de onweerstaanbare dansritmes.
We leren muziek aan zoals de oude Ieren het altijd gedaan hebben: door te luisteren, kijken en na te spelen. We gaan op zoek naar wat deze muziek net zo fris en levendig of juist hartstochtelijk en intiem maakt en ontdekken manieren om de verschillende versieringstechnieken en ritme interpretaties naar ons hand te zetten.
Ook gaan we aan de slag in een echt harpensemble waar we een paar mooie ensemble werkjes met de groep tot een geheel laten worden, waarbij iedereen een partij kan vertolken die precies op zijn of haar speelniveau is afgestemd.

Geplaatst op 10 januari 2019