Online Inspiratie Sessie van Harp Vereniging Nederland

16 april 2021
online

Graag nodigen we jou, als lid van Harp Vereniging Nederland, van harte uit voor een online bijeenkomst, voor professionals of andere geïnteresseerden, op vrijdag 16 april aanstaande. De avond start om 20:00u en duurt tot 22:00u.

De sessie wordt gehouden via Zoom, na aanmelding krijgen jullie een link om deel te kunnen nemen. Het aanmelden maakt de meeting ook helemaal veilig. Ongeveer een half uur van tevoren zetten we de online deuren open zodat jullie kunnen ‘binnenlopen’.

Ben jij er graag bij? Meld je dan hier aan!

Lies Joosten vertelt ons over muziek in de zorg en dan in het bijzonder over het nieuwe werk op de Intensive Care. Daarnaast geeft zij ook meer informatie over de harptherapie opleiding die nu ook in Nederland is gestart.

Andrea Voets vertelt ons over Musical Journalism, haar documentaire-concerten over emotionele blinde vlekken in de samenleving en haar werk als gastdocent voor muziek filosofie in Berlijn, Gent en Rotterdam.

Schema:
20:00 Start, welkom
20:10 Deel 1: Lies Joosten over muziek in de zorg en op de IC
20:45 gelegenheid tot vragen stellen
21:00 korte pauze
21:05 Deel 2: Andrea Voets over Musical Journalism
21:40 gelegenheid tot vragen stellen
21:55 afsluiting
22:00 eind

We hopen je te zien 16 april.
Vergeet je niet aan te melden!

Lies Joosten is oud leerling van Manja Smits en Stefica Zuzeck. In juli 2016 krijgt ze haar certificaat als therapeutisch harpiste bij het International Harp Therapy Program (IHTP) van Christina Tourin. Dit programma is geaccrediteerd bij de National Standards Board of Therapeutic Musicians in de V.S. en heeft wereldwijd honderden mensen opgeleid om te spelen in de zorg. Lies speelt momenteel als freelance therapeutisch harpiste op de ICs van Nederlandse ziekenhuizen via Stichting MuzIC, in de ouderenzorg en bij yoga.

Andrea Voets (1989) is artistiek leider van Resonate Productions: de eerste organisatie voor musical journalism. Ze maakt documentaire-concerten over emotionele blinde vlekken in de samenleving. Van 2018 tot 2020 was ze als Nieuwe Maker van het Fonds Podiumkunsten verbonden aan het Nederlandse debatcentrum De Balie. Samen met artistiek begeleider Stichting Nieuwe Helden maakte ze er twee nieuwe documentaire-concerten: ‘Wings & Roots -shaping identity between cultures-‘ en While We Live -a compass to connection-‘.  Samen met componist Luke Dean maakt ze de podcast Millennial History.

Geplaatst op 27 maart 2021