Liedjes zonder Woorden

23 oktober 2021
Almere

Camerata Trajectina (met Constance Allanic, harp)
Hilversum 3, laat staan Spotify, bestond nog niet; maar in straten en huizen klonk muziek. De mooiste melodieën uit de Gouden Eeuw waren overal te horen. Ze klonken op het carillon en tijdens openbare orgelbespelingen in de kerk. Ze werden vertolkt door stadspijpers en fluitspelers en er werd op gedanst bij bruiloften en partijen.
Camerata Trajectina brengt in dit instrumentale programma een ode aan de onsterfelijke melodieën van Gouden Eeuw. Vol vuur improviseert sterfluitiste Saskia Coolen er met haar Cameraatjes op los. Iedere melodie krijgt zijn eigen jas en klinkt weer als nieuw. Virtuoze variaties, verrassende arrangementen en een kleurrijke bezetting met Harp, Luit, Citer, Blokfluiten en Viola da Gamba’s.

Stelt u zich een jukebox in 1634 voor. Welke hits staan er in de mega top 40? Het publiek bepaalt! Werp een florijn in en kies uit Flow my tears, Amarilli mia bella, Greensleeves, Est ce mars, of Onder de linde groene en vele andere verrassingen.

Voor gedetailleerde informatie en tickets: https://www.camerata-trajectina.nl/agenda/

Geplaatst op 22 augustus 2021