Maak kennis met het bestuur van Harp Vereniging Nederland.

Inge Frimout-Hei

“We willen dat in deze vereniging aandacht is voor alle harpsoorten.”

Inge is de voorzitter van de Harp Vereniging. Zij is er heel trots op dat het gelukt is om de de nieuwe vereniging vorm te geven en dat zoveel mensen er achter staan. Onder de bezielende leiding van Inge gaat de vereniging laten zien dat we elkaar met al die verschillende soorten harpen kunnen verrijken!

Mirjam Rietberg

“Harpspelend Nederland, samen maken we er iets moois van!”

Mirjam zal als secretaris jullie mails met vragen en opmerkingen (en complimenten) beantwoorden en de mooie nieuwe website van de vereniging gaan bijhouden. Zij vindt het erg leuk om te zien wat er leeft onder de harpspelers en fijn om iets te kunnen bijdragen aan ‘onze’ wereld.

Eddy Sweegers
Penningmeester / ledenadministratie

“Ik kijk er naar uit om met het bestuur een goede organisatie op te bouwen en samen iets betekenen. Daar gaat het voor mij om!”

De afgelopen vier jaar is Eddy penningmeester geweest van de Nederlandse Folk Harp Vereniging. In de nieuwe Harp Vereniging Nederland hoop hij deze functie ook nog enige jaren te mogen vervullen. Daarnaast zal Eddy zich ook bezig houden met de ledenadministratie.

Renske de Leuw

“Ik houd van de harp. Of ze nu klein of groot is, haakjes of pedalen heeft, groen of bruin is: het is en blijft het allermooiste instrument. Heel blij ben ik dan ook met de nieuwe vereniging. Waarin we samen onze liefde voor de harp kunnen verenigen!”

Renske was jarenlang voorzitter van de Nederlandse Folk Harp Vereniging. Daarbij organiseerde zij o.a. de Open Folk Harp Dag die later uitgroeide tot de Open Harp Dag, in samenwerking met de NHV. In Harp Vereniging Nederland zal zij deze lijn voortzetten en daarbij ook de samenwerking aangaan met het Dutch Harp Festival. Het was al jaren een wens van Renske om uiteindelijk te komen tot één nieuwe vereniging waarin alle harpliefhebbers kunnen samen komen. Met de oprichting van de HVN is deze wens in vervulling gegaan!

Nick Scholten

“Ook zet ik mij graag in om de harp te promoten als instrument op concertpodia in brede zin!”

Hij wordt bestuurslid om niet alleen zelfstandig met de harp bezig te zijn en wil zich sterk maken voor verbinding tussen harpisten en iedereen die harp speelt in Nederland. Nick vindt een betere vertegenwoordiging van deze grote en brede groep erg belangrijk.

Manja Smits

“Ik zet me daar graag voor in, want ik vind het belangrijk om jonge harpisten een uitdagend podium te bieden om hun talenten verder te ontwikkelen!”

Manja is jarenlang actief geweest binnen het bestuur van de Nederlandse Harp Vereniging als bestuurslid en voorzitter. Ze heeft zich de laatste jaren, naast alle lopende zaken, ingezet om samen met de bestuursleden van beide harpverenigingen toe te werken naar een nieuwe vereniging. Deze taak is voor haar ten einde gekomen met de oprichting van onze nieuwe vereniging. Binnen de nieuwe vereniging is ze als bestuurslid verantwoordelijk voor de artistieke leiding van het Rosa Spier Harp Concours.

Anouk Platenkamp

“Om als vereniging toekomst te hebben is het belangrijk dat zowel amateur als professional zich thuis voelt en dat zij elkaar op gelijke voet kunnen ontmoeten, daar zet ik me graag voor in”.

Anouk Platenkamp is het afgelopen half jaar voorzitter geweest van de Nederlandse Folk Harp Vereniging en was daarvoor jaren actief in de redactie van de Folk Harp Folks! In het bestuur wil ze haar organisatorische vaardigheden inzetten in het belang van de vereniging en zal ze de folk harp vertegenwoordigen.

Laatst bijgewerkt op 1 februari 2018